جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۵
کد خبر: ۷۵۵۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
شهردار تهران در جریان بازدید از آزمون استعدادیابی امور بانوان:

منابع انسانی مهم‌ترین عنصر صحنه های مدیریتی و اجرایی است

شهردار تهران صبح امروز با حضور در مجموعه شهربانوی بوستان ولایت، از برگزاری آزمون استعدادیابی ویژه امور بانوان بازدید کرد.
به گزارش شهر، محمدباقر قالیباف در حاشیه بازدید از آزمون استعدادیابی ویژه امور بانوان ، منابع انسانی را مهم ترین بخش هر سازمانی توصیف کرد و گفت: اگر افراد انگیزه لازم را پیدا کنند می توانند همه اهداف دیگری که مدنظر سازمان است را نیز محقق کنند، اما اگر منابع انسانی انگیزه، ظرفیت و آموزش لازم را پیدا کنند، طبیعتا اهداف دیگر سازمان نیز نمی تواند محقق شود.

وی عنصر منابع انسانی را مهم ترین عنصر در صحنه های مدیریتی و مخصوصا در عرصه های اجرایی دانست و گفت: در زمینه رسیدگی به منابع انسانی در مرحله اول باید اطلاعات لازم و درست از جمع افرادی که در یک سازمان هستند را به صورت دقیق و با یک روش درست و صحیح به دست آورد. این موضوع می تواند رابطه ها، سلیقه ها و بسیاری از ناعدالتی های بعدی را از میان ببرد. درواقع در این بخش علم رجال سازمان کامل می شود، به نحوی که سازمان می تواند شناخت دقیقی از منابع و افراد خودش پیدا کند.

شهردار تهران افزود: بخش دوم در زمینه به کاربستن اطلاعات منابع انسانی در مجموعه انتصابات است که به واسطه آن شایسته سالاری تحقق پیدا می کند. در این میان باید توجه داشت که اهمیت بخش دوم کمتر از بخش اول نیست.

دکتر قالیباف تصریح کرد: البته نمی خواهم بگویم که همه این دو بخش باید تحقق پیدا کند اما همین که کارکنان این حس را پیدا کنند که سازمان چنین جهتی را گرفته است، موفقیت بزرگی به شمار می رود و این روند سال به سال می تواند با دقت بیشتر و خطای کمتری کار خود را انجام دهد.

وی در ادامه ابراز داشت: امیدوارم توسط این آزمون ها، بانک اطلاعاتی به خوبی شکل بگیرد تا افرادی که لایق هستند، شناخته شوند و بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم تا ضوابط به جای روابط حاکم شود.

شهردار تهران گفت: این ارزشیابی ها نشان داده است که افراد درون سازمان، افراد لایقی هستند و به واسطه آن مدیران با اطلاعات کم اطراف خودشان دست به انتخاب نمی زنند بلکه با دستیابی به بانک اطلاعاتی منابع انسانی، دقت بیشتری را به دست می آورند.
برچسب ها: قالیباف
نظر شما